Daar is ie dan!!!

16 juni 2017 - Bordeaux, Frankrijk

Vanochtend om 8u op de trein gestapt vanuit het schitterende trein station van Bordeaux naar La Rouchelle een treinreis van 2 uur door de lrachtige Franse la dschapoen. Een keer het station, wat minstens zo mooi is, van La Rouchelle krijgen we beiden toch wel een beetje kriebels in de buik...

Conform afspraak staat Jeanne-Philippe ons netjes op te wachten en spontaan biedt hij het grebruik van zijn auto aan voor het doen van de inkopen. Wauw! Dat hadden we totaal niet verwacht aangezien de Frans,an bij onze vorige bezoeken best afstandelijk was en we nog geen kop koffie kregen aangeboden... maar ja zo zie je maar hoe ondoorgrondelijk die Fransen kunnen zijn.

De techneut van de company kwam er direct aan en vanaf 11 uur vanaochtend werden we helemaal suf gelult over alle technieken en onderhoud die de boot de afgelopen weken conform onze wens had gehad. Het zag wr allemaal piek fijn uit maar het lijkt wel of se boot bij elk bezoek groter wordt.

We worden uitgenodig voor de luch met Frans (de opper techneut) en zijn jongens waar we dan ook maar spontaan gebruik van maken. Ja let wel.... alles voor eigen rekening heh? we mochten er bij zittenhie leuk is dat?

In iedergeval na de lunch vertrekken we naar de Carrefour een mega supermarkt om al onze inkopen voor dw boot te doen. Dekbedden, kussens, overtrekken, bestek, servies etc etcen natuurlijk de nodige profiant.

Ondertussen dat ik de boot inricht gaat Willy met Frans op pad voor de nodige technische spullen voor de reis. Van alles en nog wat is nodig (bv olie v snaar etc) en natuurlijk gereedschap. Het is prachtig weer hier en ik begin maar - zo huishoudelijk als ik ben - met de pan af te wassen en de boullion vast op het vuur te zetten zodat er langzaam een verse groente soep ontstaat voor de lunch van morgen op zee. Dan horen we dat wede auto ook vanavond nog mogen gebruikenen ondertussen dat ik dit type is Willy onze schipper Damian aan het ophalen van de trein en wacht ik rustig af met een lekker glaasje rode wijn op het achterdek. Nadat Damian is ingescheept gaan we ff wat eten in het dorp en dan op tijd en gezond weer op. To be continued

1. Alexandra Leijsen:
    16 juni 2017
    Die Fransen toch. Altijd eem de kat uut de boom kieken.