Dag 4 - 8 september 2018 Veere - Middelburg

7 september 2018 - Lelystad, Nederland

Ons plan was om vandaag een rustdag in te plannen in Middelburg. Helaas hebben we het net niet gehaald en zijn in het prachtige plaatsje Veere beland. Gisterenavond hebben we voor het eerst op de boot gegeten, we waren zo laat dat het restaurant in de haven al volgeboekt was (en ook veeeeeelllsss te duur was) dus dan maar eens in het schip kokerellen. Een Cantharellen soepje van de Unox vooraf en als hoofdgerecht een paar heerlijke roodschil aardappeltjes, salade en een dikke zalm moot.

​We hebben allemaal goed geslapen en zijn op tijd op, direct aan de wandel en Veere bekijken met de hondjes. Een pitstop bij de lokale bakker en al vroeg in deze ochtend vertrekken we voor een laatste stukje varen naar Middelburg waar we met een rustige vaart na 1,5 uur aankomen.

​We krijgen een schitterende plek midden in de stad en in de middag trekken we er op uit de stad in. We hadden meer van Middelburg verwacht eerlijk gezegd maar het is best gezellig. Een nieuwe polo voor Willy uit de opruiming gescoord en al snel zitten we aan de Mosselen pan. EEn bezoekje aan onze favo webshop Jos Boone die hier een drijvende watersport winkel heeft en ondertussen heeft Willy de toeter gemaakt op het boven dek. Dan op naar de Albert Heijn om extra veel hondenvoer erbij bij te kopen want morgen gaan we richting België en moet je maar weer zien waar daar een supermarkt is.

​Zo keutelen we de middag door en 's avonds bestellen we nog ff een piza bij Domino en hangen wat voor de TV.

​We gaan op tijd naar bed want morgen wordt een spannend dag, eerst naar Vlissingen via het stille binnenwater van het kanaal met een vijftal bruggen die door de blauwe Golf binnen een uur en 5 minuten gemaakt zou moeten zijn om bij Vlissingen door de sluizen de zee op te gaan naar Nieuwpoort......