Vertek vanaf Markelo

16 juni 2017 - La Rochelle, Frankrijk

Goedemorgen allemaal, het was een lange vermoeiende dag gisteren maar de reis is goed verlopen. We waren op tijd voor de NS en van Hengelo naar Schiphol verliep lekker vlot. Wel ideaal toch hoor om met de trein naar Schiphol te gaan. Het zijn altijd die rand verschijnselen van het openbaar vervoer die het onaantrekkelijk maken. Zoals gisteren uitgerekend door de FNV vakbond juist op die ene dag in de 10 jaar dat wij weer eens met de trein moeten, stakingen werden aangekondigd. Dan moet je voor met Willy op reis zijn..... STRESS in het kwadraat. Iedereen moet de zeilen bij zetten om maar vooral overal zo vroeg mogelijk te zijn want stel dat.... Gelukkig kwamen oapa en mama op tijd om ins op te halen, ging de trein gewoon optijd weg en hebben we van geen enkele staking iets gemerkt en  oor het eerst  olang we samen zijn waren wij bij het inchecken bij onze vlucht met Easy Jet zelfs de eerste WAUW dan kun je Willy niet blijer maken

Omdat we staart wind hadden kwamen we een half uur vroer aan op Bordeaux zodat het nog lukte om de laatste shuttle te pakken om 20.40 uur naar Bordeaux Gare, het mega grote en prachtige trein station van Bordeaux.

Gelukkig klopte de internet informatie en was ons hotel toch wel echt 400 meter van het station (nee hoor het was denk ik het dubbele maar wel goed te doen) viel het goedkooe 2 sterren hotel met de prijs van 51€ voor een twee persoonskamer reuze mee en konden we na de koffer achter de deur geslingerd te hebben tegen over het hotel oo de tram stappen waarna we in 5 minuten in het centrum waren. Inmiddels was het al 22 uur en dan nog zit iedereen overal te eten, heel gezellig! Mooi plein, mooie gebouwen maar te moe im verder nog se atad te ontdekken en dus na een heerlijke maaltijd en een glaasje rode wijn (ja echt 1) snel terug naar het hotel om als een blok in slaap te vallen. Inmiddels was het alweer 23.30 uur Om 1.30 uur schrik ik als een gek wakker en blijken de overburen oo hun terras hun jaarlijkse opera zang aan het oefenen te zijn WTF????? Nou dit ging door tot een uurtje of 3 tot een boze buurman wat schreeuwde en toen was het klaar gelukkig.

Om 6.30 uur ging de wekker alweer en nu zitten we dan in de trein naar La Rochelle alwaar we de boot weer zullen zien en we de dag zullen vullen met inkopen doen voor het inventaris ende inwendige mens om vanavond de schipper te verwelkomen en morgen ochtend te vertrekken voor de vaartocht dag1

1. Alexandra Leijsen:
    16 juni 2017
    Alle boodschapjes gedaan? En nu aan een frans wijntje op het zonnedek? Voelt het al als jullie schip, of is het allemaal nog onwerkelijk? Succes morgen!!
  2. Tineke:
    16 juni 2017
    Hi Ellis en Willy,

Wat een gedoe allemaal, hè, om uiteindelijk je boot te kunnen varen. Enfin, jullie zijn nu ter plekke en zitten vast al wel gezellig met de schipper ergens op een terrasje of op de boot:)

Groetjes van ons allemaal…