Dag1 - Aangekomen in Port Haliguen

17 juni 2017 - Quiberon, Frankrijk

eopellor wat nu vakkundig is weg gesneden. Maar es ff het dorp bekijkiggen

Om 6.30 uur rinkelt de gsm wekker alweer ppffffffff we waren nog hartstikke moe allemaal. De dag op de boot met alle klusjes eindigde gisteren avond rond een uur of 21 uur pas en toen moesten we nog ergens even wat eten gaan natuurlijk. Dat werd nog een lange zit en pas tegen half 1 kwamen we inbed. Veels te laat natuurlijk nadat je ook al twee vermoeiende reis dagen achter de rug hebt dus enigzinds brak vlije. We ons aan een ontbijtje deze ochtend. Ook schipper is moe na zijn lange trein reis naar La Rouchel dus maar ff een stevig bakkie koffie erin deze ochtend. Om 8u staat de technicus Fransbij de boot. Ik moeteen kleine correctie maken op mijn verhaal van giateren want Willy vertelde me dattoch echt Frans ons heeft getrakteerd op de lunch gisteren

En dan gaat het toch echt beginnen en na nog een korte extra instructie van Frans stapt hij bij het tank station af en vertrekken wij richting nog niet 100% vast gesteld eind doel. We hebben verschillende alternatieven

Een keer de haven uit krijgen we een zeer onaangename golf slag mee en direct voel ik me niet echt happy. Een ieder die mij kent weet dat ik erg gevoelig ben voor auto vlieg en zee ziekte en ja hoor dit voelt direct al niet goed. Een poosje ga ik bocen in de frisse wind op de flydek liggen maar naar een tijdje ga ik toch maar weer eens naar beneden. Achter op het bankje wordt het wel ies beter maar echt blij voel ik menog niet. Ik kan ook niet zeggen dat ik misselijk ben maar het is zo n naar weeeig gevoel. Ik ga maar eens binnen liggen op de bank en daar vak ik als een blok in slaap. Na een uurtje wordt ik wakker en voel me een stuk beter! Ik ga in dekeuken de soepjes warm maken en een tomaatje morzerella met basillicum enzo maar als ik weer vanuit het vooronder kom denk ik voor mezelf " laat maar ff zitten die soep" Ik lig en val direct weer in slaap en ondwetussen is ook Willy er maar ff bij gaan liggen. Heerlijk zo n schipper aan boord Na een uurtje of twee worden we beiden weer wakker en joh ik voel me opeens kip lekker en eetook mijn soepje en kan wat gaan drinken, fijn!  U weet ik wel dat als ik niet fit ben ik er extra gevoelig voor ben dus vanavond maar op tijdin bed

Na 8uur lang alleen maar zee te hebben gezien arriveren we in Port Haliguen alwaar we besluiten dat het wel lang genoeg is geweest voor vandaag en we hier gaan overnachten. We gooien de tanks weer vol in de haven en als we weg willen varen attendeert iemand ona erop dat er een touw met de boot mee sleept slik! Ja hoor hebben wij weer die zit natuurlojk om de propellor van een van de ,otoren gelukkig vinden we een duiker bereid in de haven om voor een miniscuul klein bedrag van 120€ wel ff onder de boot te duiken om de schade te bekijken en het touw los te snijden..... maar ja wat moet je dan? Dus we verstrekken de oodracht maar want er kan natuurlijk ook flink schde aan de motor zijn onstaan. Gelukkig is dit niet het geval en blijkt er touw en een visnet vast te zitten wat vakkundig is los gesneden inmiddels. Nu maar ff ontspannen het dorp om morgen de tocht voor te zetten naar Guernsey

1. Alexandra Leijsen:
    17 juni 2017
    Het leven op zee, valt soms nog niet mee :). Maak maar zoveel mogelijk mee met jullie ervaren schipper aan boord. Dan bedoel ik natuurlijk niet dat jullie straks bij Raz de Sein in zwaar weer terecht moeten komen. Super Ellis, dat je de tijd vindt om dit reisblog bij te houden. Vivian en ik genieten er enorm van. Kusjes.
  2. Ellis:
    18 juni 2017