Dag 2- Camaret sur mer - Roscoff

18 juni 2017 - Guernsey, Kanaaleilanden, Verenigd Koninkrijk

Hallo allemaal
Gisteren hebben we geen mogelijkheid gehad de plaats te verkennen. Het haven kantoor was dicht, dus fiets huur was niet meer mogelijk en lokale taxi chauffeurs waren te beroerd om ons het kleine stukje heen en weer te rijden. Dan ga je toch wandelen zie ik jullie denken maar ik kan je verzekeren als je 8 uur non stop hebt gehotseklots op zee je daar niet veel puf meer voor hebt. Dan ben je echt moe en wil je gewoon lekker zitten wat eten en slapen.
We besloten daarom gewoon alles uit de koelkast te trekken wat er nog in zat en het mooiste resaura t ever te bezoeken want was is er nu mooier dan de zon onder te zien gaan op de flydek van je eigen prachtige boot. Dat was echt genieten een droom die werkelijk gebeurde! Na een paar lekkere wijntjes snel het bed in want 7 uur gaat de wekker alweer.
De dag begon dus weer vroeg. Eerst alle tapijt er uit, tafel eruit om dan het te openen voor een motor inspectie, olie pijl etc ik laat mooi Lles aan de mannen over (heb ik ook geen verstand van) en doe mijn vrouwentaakjes ondertussen, koffie zetten en een mega omellet bakken
Strak 8.30 uur vertrekken we en zetten koers naar  Caramet sur Mer alwaar we een tussen stop gaan maken om te tanken voor de overtocht naar het eiland Guernsey. De tocht naar Camaret verloopt soepel al hebben we wel weer een beetje een vervelende golfslag. Maar vandaag hou ik me goed en voel me ook fitter dan de dag ervoor. Willy voelt zich vandaag ook even iets onbestendig maar alles gaat goed gelukkig.
In Camaret aangekomen parkeren we voor aan bij het tankstation, leggen aan maar ontdekken dat de slang. Et niet lang genoeg is dus de boot moet even iets naar voren gevaren worden. Op dat moment wil opeens een van de motoren niet meer starten
De mannen gaan op zoek, ondertussen spoor ik de telefoonnummers van de monteur op maar dat is nog niet eenvoudig om op zondag iemand te pakken te krijgen. Ondertussen zoeken de mannen verder en wat heerlijk is het dan dat Willy zo ontzettend technisch is. Ik zou geen idee hebben wat ok moest doen dus doe maar weer waar ik goed in ben, soepje en salade maken ze denken samen wat uit / knutselen /proberen / draadjes door knippen en samen ontdekken ze dat een van de koel ventilatoren onder in het motor ruim een kortsluiting veroorzaakt. Ondertussen belt de monteur en gelukkig kunnen we verder varen met 1 ventilator. Knappe mannen heb ik aan boord !!
Met een vertraging van twee uur vertrekken we weer richting Guernsey maar na enige tijd (en veel bezorgde whappjes van mn lieve broer dat we echt eerder moeten stoppen) realiseren we ons dat het geen goed idee is om door te varen naar Guernsey waar we anders pas midden in de nacht aan zullen komen. De mannen zijn eerst nog niet om te praten maar na enig aandringen van mij en ik de schipper een mooie alternatieve haven toon waar we met een uurtje of 2,5 varen kunnen zijn wordt het figuurlijke roer omgegooid.
Nu ik dit type varen we nog maar over een uurtje zullen we aanmeren aan de vaste wal in Rocoff vanwaar we eenvoudig morgen de oversteek kunnen maken naar Guernsey alwaar we tax free kunnen tanken
Een verdere route voor morgen vanaf Guernsey wordt vanavond nog gemaakt, to be continued
Tot morgen allemaal!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tineke:
    18 juni 2017
    Hi stoere vaarders, een heel verstandig besluit om nog niet over te steken! Zoiets kan nu eenmaal gebeuren en tja, dan maar de planning iets aanpassen. Fijne avond en tot morgen!
  2. Alexandra Leijsen:
    18 juni 2017
    Goed om te lezen dat jullie in ieder geval veilig voorbij Raz de Sein zijn gekomen.
  3. Ellis:
    19 juni 2017
    We hebben natuurlijk ook superrr mazzel met het weer!