Welkom op ons reisblog!

31 december 2017 - Markelo, Nederland

Welkom op onze reisblog waar wij dagelijks online verslagen zullen proberen bij te houden van onze reis met onze nieuwe boot van Frankrijk naar Nederland.

Reisprogramma;

Donderdag 15 Juni
vertrek met de NS naar Schiphol en 18.30 uur vliegen met EasyJet naar Bordeaux

Vrijdag 16 Juni
inkopen doen bij de carrefour (Franse mega super markt) waar het inventaris gekocht moet worden zoals beddengoed, keuken spullen en natuurlijk eten en drinken voor de trip. Om 20.30 uur arriveert onze schipper Damian Likely in La Rouchel en zullen we de route met elkaar bespreken. Dan op tijd naar bed en fit weer op want dan gaat de lange reis van minimaal 5 dagen beginnen opweg naar Nederland waar we de boot gaan inschepen bij Flevo Marina.

Zaterdag 17 Juni
Vertrek uit La Rochelle - Ill dÝeu (60 Nm) met waarschijnlijk een tussen stop naar Port Halegue, in de mond van de baai du Quiberon wat ongeveer op de helft ligt. deze tocht wordt op dit moment op 15 uur varen geschat wat nog maar de vraag is of we dat vol houden...

Voor de rest van de trip ligt nog geen strak schema voor.  Er is nog een probleem te verwachten bij de raz de sein - ten zuiden van Brest, dat is een korte maar sterk stromening in een smalle doorgang met enorme getijden die we moeten doorvaren. Met geen wind is het geen probleem. Met wind tegen stroom kan het gevaarlijk zijn.

Er is een ankerplaats / ligplaats in de buurt, we gaan daar echt gewoon rustig wachten op een gunstig moment vooral ook als we moe zijn en/of de weers situatie niet gunstig is.

In theorie verwachten we woensdag 21 Juni de haven van Flevo Marina binnen te varen maar via deze website houden we jullie op de hoogte.

1. Reislogger:
    12 juni 2017
    Welkom bij Reislogger! We wensen jullie veel plezier op reis!
  2. Erwin:
    Leuk!
  3. H.Wiemans:
    12 juni 2017
    Ik hoop dat Inke er ook iets aan heeft. Zal de foto's printen en doorgeven
  4. J.Muskee:
    13 juni 2017
    wij willen heel graag op de hoogte blijven van jullie reis met de boot naar Nederland
    heel veel succes Pap en Mam
  5. Alexandra Leijsen:
    13 juni 2017
    Gaaf zo'n reisblog. Kan ik heerlijk met jullie avonturen meeleven, terwijl ik zelf lekker huismus kan blijven. Dat wordt donderdagavond flightradar volgen. Heel veel plezier bij het harde werken om in vijf dagen jullie nieuwe schip en de fijne kneepjes van de zeevaart onder de knie te krijgen. Jullie kunnen het!
  6. Eric verberne:
    15 juni 2017
    Nou heel veel succes ik weet dat het een hele uitdaging is om jullie schip naar Nederland te halen maar geniet er zeker van misschien zie je nog dolfijnen onderweg succes en grt eric
  7. Duke:
    17 juni 2017
    Nice looking vessel! Sound like a great trip. I hope you'll have good weather! Cheers!
    Duke
  8. Duke:
    17 juni 2017
    Nice looking vessel! I wish you good weather!
    Looks like a great trip!. I could not find some of those names on the map. Since you are not sailing over land I hope you have a GPS tracker, so you will have a record of the real path through water. :) Especially sailing around Brest! :)
  9. Ellis:
    17 juni 2017
    Hi Duie, maak je geen zorgen we hebben een lokale schipper ingehuurd die de omgeving goed kent en met ons mee vaart . hij heeft 10 jaar lang gedaan voor klanten en tegenwoordig beurt bij de boten voor klanten zo op onze boot . Toen hebben we hem gevraagd of hij de trip naar Nederland met ons mee wil varen omdat wij het natuurlijk geen ervaring hebben met de router en varen op zee . Verder heeft de boot alle technische snufjes qua navigatie Enzo u kunt toch? Als het om techniek gaat moet alles perfect zijn bij hem

Vandaag zijn wij aangekomen in port haliguen ik zal proberen vanavond nog een reisverslag te maken maar nu zijn we even bezig een duiker in te huren om een tel uit de propeller van een van de twee motoren te halen die we bij het invaren van de haven blijkbaar gevangen hebben
  10. Duke:
    18 juni 2017
    Glad you have some good help! I don't know what a 'tel' is, but it certainly needs to be removed. Good luck with it!
    I am looking forward to your next report! With our love, Duke
  11. Duke:
    18 juni 2017
    I just noticed that you are in Guernsey already. That's excellent progress!
  12. Ellis:
    18 juni 2017
    Hi Duke sorry i used SIRI for the messages but i notice that he made some strange translations Tel must be touw (rope) we are in port halivuen at the oment an today we have to boat 9 hours to come to Guernsey so we are not there already . Keep you i formed
  13. Duke:
    18 juni 2017
    Hi Ellis: I looked at the map where it said: Huidige Locatie as Guerney. I suppose the map goes by the schedule, not the reality. I can't find Halivuen on the map. I guess that's South of Brest. I hope you got the rope removed and are ready to move again! Goede vaart!
  14. Ellis:
    19 juni 2017
    Hi Duke we did not made it till Guersey because of engine problems. We are now at port Rocoff . In google you will find the harbour also te port halliguen jndeed south of Brest. Today we go to Guernsey try to solve the problems. It looks like one battery is down
  15. Duke:
    19 juni 2017
    I hope you had a good trip to Guernsey without any more mishaps. The rope, the fan and the battery is enough already!
    Did you take any pics in Rocoff?
  16. J.Muskee:
    20 juni 2017
    hoi Ellis en Willy ,ik wil jullie even laten weten dat ik een probleem heb met mijn mobiele tl en op dit moment niet bereikbaar ben.Er is iets fout gegaan en hij word op dit moment door JHON na gekenen.Voor morgen hou ik de computer wel in de gaten of jullie in Leliestad ariveren.vanavond kijk ik ook nog even of ik bel Alecandra wel.Een hele fijne vaart voor vandaag en we houden het in de gaten.Gr en tot even tueel tot morgen.Groetjes